måndag 7 juni 2010

Lövad traktor


Jag frågade Ludvig i går om dom har tänkt att åka traditionell lövad traktor på torsdag när dom slutar nian.
-Ja just de me ja, sa han.
Sen hörde jag hur han skrek på Dahn:
- Jag måste ringa till Farmor och fråga i fall hon kan köra traktor hit på torsdag.
- Menar du att Farmor skall köra traktor hit i 30 km från Marieholm, och sen köra Er också ?
- Ja, det har jag lovat och nästan okayat. Fast jag hade inte tänkt att hon skulle köra oss precis, det tänkte jag att du kunde kanske göra.
- Det får du säga att det går ju inte förstår du väl? Direkt i morgon får du göra det.

I dag hade Melin ringt till Dahn och sagt att han skulle fixa traktor, och att han även kunde köra den. Men det var lag på att man måste ha en vuxen person i vagnen också.
Så Dahn skall sitta/stå i vagnen, tillsammans med de lyckliga eleverna.
Men det vet inte Ludvig om än.

Inga kommentarer: