lördag 12 juni 2010

Sortera och spara

Dagen har bestått av att sortera saker som jag har ställt ner i källaren.
Jag har inte slängt så mycket som jag skulle velat, har inte varit på det humöret.
Man måste vara på ett visst släng-humör.
Mest sorterat in, det fyller på i förråden. Egentligen känns det inte bra.
Jag skulle behöva röja ut ordentligt.
Är det någon som vill köpa akvarium eller biljardbord är det bara att säga till, så kan jag maila bilder, och bra pris är det också. Gamla tjock TV apparater har vi gott om, välj tum.
För en stund sedan frågade Philip om vi inte kunde åka ner till Morfar en sväng.
- Han sitter ju ensam, sa han.
Så omtänksam han är, min son, tänkte jag.
Jo, det kan vi göra. Jag kan lika väl gå en runda där nere som på Grönelund.
Philip släppte av mig, och jag gick vid Götaström, lite oroad över vart jag skulle ta vägen i alla stigar (dåligt lokalsinne som jag har) men det gick bra.
Jag tänkte någonstans måste jag ju komma upp. Konstigt att man inte känner till sitt gamla barndomsområde, men det var ju ett antal år sedan man sprang i stigarna.
Och det byggs om, och grejas.
När jag kom tillbaka satt Pappa och tittade på Tv och Philip satt i köket och läste Aftonbladet. Pappa sa:
- Jag trodde att det var en inbrottstjuv som kom innan när Philip ringde på dörren.
- Vadå menar du ?
- Jo, jag låg och sov, och så ringde det på dörren, jag hade låst förstår Du.
- Ja, han var lite tvär, sa Philip
- Lägger du dig klockan åtta?
- Nä, Nä jag tog en Siesta bara.
- Philip ville åka ner och titta till dig.
- Det är ingen fara med mig, jag har varit inne hos Siv och ätit middag, och fått mina ögondroppar, i morgon skall jag till Veronica på middag för Jossan fyller 15, och på måndag skall jag till ringa till Sonja, tror jag.
Hon gör så förbannat god potatisgratäng, så det är inte klokt.
Sen på tisdag skall jag göra sill och pötäter.
På onsdag gör jag nog min egna Janssons, fast en liten mindre variant.
- Bra, pappa, Du reder Dig.
- Jojo, visst visst.

Inga kommentarer: