lördag 19 juni 2010

Ullared och Kungligt Bröllop

Jag hade fel om antal besökare på Gekås i dag.
Det var lika fett många som vanligt.
Knuff och stutts. Jag blir så yr i huvet.
Fokuserad på min lilla gula post-it lapp.
(kantsax, sekratör, epilator, Kjells tändvätska, digital utomhustermometer, schampoo, duschtvål, herr-parfym, mascara och nagellack)
Jag träffade på både VD Boris och Lager-Morgan.
Men jag bad inte om någon fotografering.
Tv teamet var där och filmade, jag gick förbi 4 gånger, men det var ingen som frågade i fall jag ville va med.
Kanske var lika bra, osminkad i mysbyxor och bred småländska, inte bra TV på bästa sändningstid.
Jag klippte till och köpte en epilator.
Det är som en rakapparat, fast den rycker upp hårstråna.
Jag passade på att inviga maskinen utomhus i dag.
Det är öde här runt omkring i stugorna,
så det är ingen som har hört när hårstårna smärtsamt har rykts bort från mina håriga ben.
Ungdomarna har tagit ett dopp i det blå. 15 grader. Uppfriskande.
Nu har vi skålat tillsammans med brudparet (på TV) och ätit jordgubbar och kladdkaksmuffins.

1 kommentar:

Innapingpong sa...

Tycker du skulle platsat perfekt i Ullareds-TV!!!!!!!
jag testade en såndär apparat o tyckte det kändes skönt!!! Nej...det är nog inte normalt...det ska ju göra ont...;)