onsdag 16 juni 2010

Onsdags Kringlan

Vi blev lite nyfikna på dagens kringla som dagens värd:
Benny skulle bjuda på.
På lunchen frågade vi om det blir något fika i dag? ( Torsdagar är ju vanligt vis Kringlan, men i morgon sitter vi upptagna i möte hela dagen)
- Jahadå, det blir;…………….
- Säg inte vad det blir, det kan bli en överraskning.

Han gav oss lite ledtrådar:

Det är inte choklad. (lite minus)
Finns bara på några speciella ställen.
Jag tror det är lite mandelmassa i.
Finns i olika varianter.
Dom är inte så vanliga, men inte ovanliga heller, föresten.
Dom finns året runt.
Jag har aldrig smakat dom.

Herre Gud vad kunde detta vara för bakverk ?
Vi funderade och funderade.
Jag trodde jag hade kommit på det.
-Ostkaka givetvis.
- Men det har han ju ätit, sa Ida. Nej, jag och Annika tror det är Kungliga Mazariner.
- Jösses, vad besvikna ni skall bli, sa Benny

Det var rena julafton när den vita påsen togs fram (det är inte mycket som behövs för att göra oss glada och uppspelta på jobbet som ni märker)
Roberth fick t.o.m en smäll i huvudet av iver, när Benny var tvungen och öppna kylskåpsdörren.

Påsen innehöll:



Herrestads egna Gifflar, inhandlade på Sjukhuset.
Dom var goa. Så det så. Tack Benny.

Inga kommentarer: