torsdag 3 juni 2010

Kolla kvittot

I går var jag på ICA 3 gånger.
Första gången när vi skulle betala, så drog jag mitt Ica kort först, som jag alltid gör.
Då frågar den alltid i fall jag vill betala med det. Jag trycker alltid Nej, och därefter får jag dra mitt betalkort.
I går frågade den inte det. Jag drog flera gånger, men den frågade ändå inte.
Inte heller reagerade den när jag drog mitt betalkort.
Jag påpekade detta för kassörskan, och då sa hon att
- Jamen du har redan dragit betalkortet.
- Nä, det har jag inte
- Jo, det har du.
- Nä, det har jag inte
- Jo, det har du för jag ser att det är draget på ett kort.
Ok, jag har drabbats av förkalkning. Nu har det konstaterats.
Jag försökte en gång till.
-Men jag har ju inte tryckt in min kod.
- Jo, det kan jag se att du har.
- Kom nu, sa Dahn.
Sen när vi kom ut från ICA så tyckte Dahn att det hade blivit dyrt för det vi handlade. 919:-
Jag tittade på kvittot. Jordgubbar, filmjölk, leverpastej osv osv, det var mycket som vi inte hade köpt på det kvittot.
Allt var ihopa-blandat. Tommy Ekström som var före oss hade betalat vår mat med tydligen.
In igen och förklarade. Kassörskorna fattade ingenting. Jag gav dom kvittot, så dom kunde ringa till Tommy.
Åkte hem, då ringde dom efter en stund från Ica, och sa att jag kunde komma ner nu för nu hade dom rett upp allt.
Tommy var på plats och vi gick igenom denna röra.
Åkte hem igen och kollade lite till på kvittot, då såg jag att jag inte hade fått rabatten på en vara.
Uppretad åkte jag ner igen. Med kvitto, varor, ica-kundkort och ICAs rabatt häfte för denna veckan.
Jösses..

Inga kommentarer: