torsdag 14 oktober 2010

Ut-rensning

Idag har jag tagit en semesterdag för att rensa ut alla köksskåp, och några andra förvaringsutrymmen. Det finns ju roligare saker att slösa semesterdagar på, men jag tycker det är skönt att rensa ut massa gammal skit, och vara hemma själv å gå och pyssla och dona.


En väldig massa rensades ut, va på det humöret i dag.
Det var länge sedan sist. En del skåp verkar inte ha fått sig en genomgång sen vi flyttade in för snart 16 år sedan, så Ja, det var behövligt.
Tänk vad mycket det gömmer sig i skåpen, att allt får plats bara.
Hade det varit fredag så hade jag gjort mig en stor goe drink nu, because I'm worth it.
Men jag vågar inte riskera det, för vi ska ha livräddningskurs på jobbet i morgon, tänk om jag får göra mun mot mun metoden på någon snygging, och så stinker jag sprit. Det går verkligen inte för sig, som Pippi säger.

Nu står det en massa kassar här som troligen min make går igenom för godkännande, innan det slängs på tippen på lördag, lite skänks bort, en del säljs på Blocket.

Inga kommentarer: