lördag 16 oktober 2010

Härlig höstdag





Jag tycker inte det var länge sedan jag skrev om att häggen blommar så fint.
Nu är löven gula och faller av. Denna sommaren har gått ovanligt fort tycker jag.

I dag har Philip å jag räfsat ihop löv i det fina höstvädret, å tömt skräp i avfallscontainerna vid brandstationen, väldigt hjälpsamma och trevliga där tycker jag.
Man han knappt parkera bilen för en dom var framme och öppnade dörren och hjälpte till att bära ut. Service, ye men!

Vi var upp i ottan (kändes det som) och grattade Ludde som fyller 16 år i dag, han skulle i väg på domarkurs kl 9, så därav den arla morgonstunden.

Nu sitter jag och väntar på att han skall komma hem för vi skall ta en sväng till Farmor i Marieholm. Med övningskörningsbilen. Chaufför ; Ludvig Johansson.
Men först skall Philip köra till Värnamo med mig bredvid (han övningskör ju han med).
Han skall först äta sedan gå på bio med en tjej från Burseryd.
Jojo,man tackar ja.

Nu kan jag föresten både släcka bränder och rädda liv, efter gårdagens intressanta utbildning på brandstationen i Värnamo.
Så om ni svimmar, eller slutar andas när jag är i närheten, så behöver ni inte vara oroliga.
Jag tar hand om Er med 2 st inandningar och 30 hårda puffar mot bröstkorgen, tills ambulansen kommer.
Det måste väl kännas tryggt ~ ~ ~ ~

Inga kommentarer: