onsdag 6 oktober 2010

På kurs med Kurt

Har varit på kurs i två dagar och ätit upp mig.
Frallor, fet middag och e-m fika med mastodont flötiga goa kakor med chokla.
Och ingen lunchpromenad. Valkarna frodas.
Ekonomi-kurs för icke-ekonomer heter kursen. Debet och kredit, omsättningstillgångar, resultaträkning, balansräkning, soliditet, likviditet, bokslut, tillgångar, skulder, kostnader, intäkter, korta skulder, långa skulder, anläggningstillgångar, likvida medel, fodringar, lager, avskrivningar, räntekostnader, vinst, kassa, bruttovinstmarginal, och det viktigaste av allt :
AVKASTNING, som visar lönsamheten i ett företag.
Snark.
Men många raster och den snygge magistern gjorde det småtrevligt ändå.
Han var riktigt bra, kunnig och rolig. Man blev lite småkär. Satt och undrade hur gammal han kunde va.
Jag frågade de andra tjejerna vad dom trodde. Väldigt svårt att sätta ålder på honom. Vi tippade 35.
Jag snodde ett visitkort och gick in på birthday.se.
Kunde inte låta bli faktiskt.
Han var 30. Lite för gammal för honom, kanske.
Jaja, jag vet att jag är gift, men har man slutat titta har man slutat leva.

Vi var 28 pers och jobbade tre och tre i grupparbete. Jag hamnade bland 2 tävlings-inriktade karlar. Vi spelade ett spel som skulle symbolisera ett företag med hjälp av dator, tärningar och massor av brickor som man skulle flytta runt.
Det gick inget vidare, jag var VD, men jag fick inte bestämma ett skit.
Det var därför som det inte gick bra tror jag.
Vi spelade tre omgångar. Första gången hamnade vi bland den övre halvan, sedan bäst bland dom sämsta, och sista gången kom vi näst sist.

3 kommentarer:

Annica sa...

Sounds fun! Magistertitten då alltså... :-)

Anonym sa...

Tack Jessica, du var inte så dum du heller :-) :-) :-) blink blink/ Peter




(Nog bäst att jag erkänner att det är jag själv som har skrivit in denna komment.)

Anonym sa...

Ja, jösses i mina dar....vem annars?