lördag 9 oktober 2010

Snart klar ....

Efterbild:


Flitens lampa lyser på Idrottsgatan 22, i all fall på det kvinnliga könet som består av 100% av familjekvoten.
Philip och några kompisar kollar på hockeyn, Ludde är hos ngn tjej i Kullarp (Kulltorp) det unnar jag dom en lördagskväll.
Dahn är nere i sin källare, jo han är flitig han med.

Jag blev nöjd över resultatet, nöjd med färgen, ljust och fräscht.
Vad bra! så slipper jag måla om et, det har hänt några andra gånger.
Fin-liret får bli i morgon eftermiddag när jag går och duttar i missade moves.
Mindre bra är att allt annat ser lite chanserat ut nu, hallen behöver sig en omgång av penseln och lite till.
Men inte nu, det får bli en annan dag när andan faller på.

Jag frågade Philip vad han tyckte.
-Jo, det blev ju färglatt, eller hur ? (ironi)
Varför undra du ? Jag har väl ingen rösträtt i den här familjen? jo, men det blev la bra.

Nu sitter jag och väntar på att färgen skall torka så jag kan ta bort alla maskeringar och klabb på golvet.
Maskeringen är under all kritik, skulle pappa ha sagt.
Det har blivit mycket färgklickar på golvet, och jag måste ha stampat i en för golvet är fyllt av vita fotavtryck efter mina "pisse-tofflor".
Hur mycket färg rymmer en roller egentligen? Jag tillhör dom snåla som tvättar ur rollerna efter målning. Det spelar ju ingen roll hur länge man sköljer under kranen, så nog sjutton finns det färg kvar när man ger upp.

Dahn och Ludde hade en konverse hörde jag:
-Jag åker och hämtar dig 21,30.
-, 22,30
-, jag åker 21,30 du har match i morgon!
-Då får du köra JÄÄÄÄÄÄVLIGT sakta, du.

Så i morgon inleds Hockey-seriepremiären borta mot Växjö.
Matchstart 12,00.
Samling 09,15 Movalla

Inga kommentarer: