lördag 9 oktober 2010

Anka

I går åt jag Anka för första gången. Det var gott, eller Ankan smakade inget speciellt egentligen, lite mörare än kyckling skulle jag nog beskriva den.
Men tillbehören var goda. Det var Anka med hallonsås, råstekt potatis och grönsaker.
Förra fredagen åt jag gös med fänkål, och potatismos, även det en ny smakupplevelse. Also verry good.

Jag hämtar mat på Restaurangskolan där Philip går på fredagar. Man får hämta paketerad mat mellan kl 10,30-11,00.
Ett litet tips bara, för dom som inte vet vad man skall ha för mat. Kan vara nog svårt ibland.
Det är sådan mat som dom har gjort under veckan, och lite gör dom även själva på fredagar.
Möe goe föa för en billig peng. Allt från 20 :- upp till 45.-. Mycket att välja på också, oftast 7 olika rätter.
Ibland nybakt bröd, i går hade jag turen att få köpa deras goda morotsskaka för 5;- st.

Det är jag och alla pensionärer som trängs. De sistnämnda handlar kassa-vis.
För hela veckan verkar det som.

Inga kommentarer: