onsdag 13 oktober 2010

Överraskning

Det är många födelsedagar denna veckan i familjen.
I går var det Syster Onka, i dag är det lilla Skånskan Signe och på lördag är det Ludde å Pappa.
Han har fullt upp Per Bunnstad, på skillingaryd.nu :-)

Jag ringde till Signe och sjöng innan i dag:
-Det är Essan som sjungör ju. Jag fyllör år i dag, avbröt hon mig.
-Hur mycket fyller du ?
- Jag fyller ETT och sen två. HEJDÅ.
Pang så la hon på snabbt, hon hade mycket att göra i dag.

Signe i sina nya Pumps :


Det fanns ett obesvarat samtal från dolt nummer i dag när jag kom från lunchen.
Jag sms;ade Ludde och frågade i fall det var han.
-Ja, skrev han tillbaka
- Vad vills?
- Det lär du märka
- Ok , bra eller dåligt ?
- Jäkligt bra
- Inom vilket område ?
- Huset
- Ledtråd ?
- Jag skrev ju att det var en bra sak som jag hade gjort inom husets area.
- Låter VÄLDIGT spännande, I can hardly wait.
Sen gick det en stund sen skrev han:
-Jag har plockat disken, plockat in mina kläder, gått ut med soperna, har tagit ner tvätten i källaren och gått upp med den, har även torkat av borden, nu sitter jag i bastun med en härlig känsla att jag snart fyller 16 och klara mig på egen hand;)
Det gick en stund igen, sen skrev han:
- Svimmade du ? (och det gjorde jag nästan)
Efter en stund kom det:
-Det kostar …..50:-

Men det kan det vara värt!

2 kommentarer:

Annica sa...

Fniss... Han är ju riktigt rolig den där pajkaspolingen! Har ni mutat honom genom livet..? ;-)

LUDDDE sa...

GE MIG 50 KRONOR DÅ MAMMA!!!!