tisdag 12 oktober 2010

Solig födelsedag

Dahn har fått mer kommentarer på skillingaryd.nu än vad jag har fått någonsin på min blogg.
Ska det vara så märkvärdigt att skjuta en älg, som till och med är full med loppor?
Jag fick ett tips i går vad man kan göra med älg-tungan. Man kan frysa ner den och använda den till ......något annat……(om man har lite snuskig fantasi)
Bra, så länge den inte tinar.
OBS! Detta var ett skämt, inget som jag kommer att praktisera in reality.

I dag skulle jag bjuda min syster på middag till Åkanten, men det var dessvärre fullt.
Tänk att jag har gjort så mycket reklam om Restaurangen här, så att det är fullt veckovis. :-)
Hon fyller nämligen år i dag, min storasyster, tänkte att det vore lite kul att bjuda ut henne då.
Jag bad att få prata med Restaurangchefen (Philips Finska lärare, som även är Pilot), men det hjälpte dessvärre inte…… denna gången heller.
Två platser tyckte jag att dom kunde knö in någonstans.
Men han sa: - Är det fullt, så är det Jessica.
Han tänker nog, stackars Philip att ha en sådan morsa, han kanske inte ha det så lätt.
Jag sa till Philip att han kunde stryka två bokningar. Slicka på fingrarna sätt upp dom i luften, blunda, styr ner i boken och stryk två namn bara.
Men det gick han heller inte på, så fungerar det visst inte.
Någon timme senare ringde telefonen, det var från restaurangen - vi har lyckats få fram två platser till Er, det har kommit in återbud.
-Tackar Tackar Bon Appetit.
Vilken tur vi hade sa jag till Philip.
-Tur och tur? sa han. Jag hörde att du hade visst ringt tre gånger på en halvtimme, trots att vi skulle ringa tillbaka om vi fick något återbud.







1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en riktig lyxmiddag jag blev bjuden på. Tack syster! Lax med pepparotskräm till förrätt och kotlett, bearnasiesås o stekt potatis till lunch. Kanongott! Vad duktiga ni är Philip, både i köket och att servera. Kram kram.