fredag 8 oktober 2010

OBS! Nymålat

Satt vid frukostbordet i går och kom på att jag skulle nog måla om i köket.
Nu är det uppdelat i en ljusbeige ton uppe och en grön ton nere.
Det skulle vara fint att ha en ljusare nyans på hela alltet. + att måla om alla lister i trä till vitt.
Det skulle bli bra m.m. Actually indeed.
När vi flyttade in (för 16 år sedan) så stod jag med värmepistol och tog bort all färg på karmarna, nu skall det vara vitt.
Man ändrar sig med åren.

Sagt och gjort så nu är färgen inköpt. Skandinaviskt ljus, heter färgen.
Impulsiv? Nä, inte så farligt, va? Det är ju inga luckor som skall målas utan bara tapeter och fönster och karmar och lister och…….
Jag har ju att göra i dag och i morgon.
Spackling, maskering, och grundmålning av lister i dag. (lite tråkigt jobb)
Och fönstermålning+ lister i morgon. (Ännu lite mer tråkigt) Målning på tapet i morgon. (Roligt)

Jag sa till Dahn att vi behöver nog inte måla om taket.
Men han började skura i går, och ropade på mig att komma.
-Du tyckte inte att vi behövde ?
-Ojoj va det så smutsigt ? ojsch .
Enorm skillnad måste jag nog erkänna.
Innanbild:


... ja, vad kan man skriva nu då ? Jo – Skål å trevlig helg, såklart.

Inga kommentarer: