lördag 22 oktober 2011

Premiär hemma

Jag ligger fortfarande kvar i sängen, med datorn i knäet, och tv:n på.
Sitter och kollar på Schulman show med Henke Lundqvist som gäst.
Riktig snygging är han. Vem är han i hop med?
Jag har ätit frukost här också, havregrynsgröt, ägg och macka, och te.
Det är lugnt här i huset för övrigt, Dahn är och jagar älg, och Ludde ligger och sover.
Jag väntar på att helvetet skall braka loss.
Det är när han sätter på stereon på högsta volym, och slå i dörrarna, utan att säga Gomorron.
Jag kommer att skrika
-SÄNK
Han kommer att skrika tillbaka.
- NÄ MÅSTE TAGGA till matchen.

Nu skall jag snart hälla upp lite kaffe, och ta min goa kanelbulle till, som jag själv har bakat.
Det står också här bredvid mig i sängen och väntar.
Jag har en stor tjock filt på mig och under det ett tjockt duntäcke.
Jo vi har värme här i huset men det är lite rösigt ändå.
Det är nötter i stället för socker på bullarna. Kan rekommendera detta byte, mycket gott.
Det har jag med mig från min gamle vän Frida, hennes mamma och mormor.
Dom gjorde alltid bullar med nötter på när vi var mindre, det var så himla gott.

I dag är det dax för första hockeymatchen hemma, och jag skall sitta i båset.
Ingen Philip bredvid mig denna gång.
Det kommer att kännas tomt, vem skall nu tala om för mig när det är icing och offside??
Jag får hitta på lite.

SIS-Finspång
Matchstart kl 15
Plats: Movalla.
Tagga!
Välkomna!

Inga kommentarer: