fredag 21 oktober 2011

Filmtajm

I går skulle jag och Ludde ha en film myskväll.

Jag fick välja film.
Jag tycker att den danska serien ” Den som dräper” som visas på kanal 4, kl 21 på måndagar är riktigt bra.
Jädra snygg i håret är hon också.
Jag har fått låna resten av serien, 8 avsnitt, dock utan svensk text.
-Kan vi se serien på danska, utan svensk text?
Jag försöker få Ludvig lika intresserad av serien som jag, det kan gå.
-Nä, aldrig i livet.

Så det slutade med att jag valde en annan film som jag tyckte verkade bra.
The collector, spänning, thriller, skräck
Inte riktigt i min smak visade det sig.
Den verkade ju så bra när man läste bakside texten:
"I ett desperat försök att betala en skuld hans fru dragit på sig till en lokal lånehaj,
bestämmer sig den före detta fängelsekunden Arkin för att råna sin rike arbetsgivares landsställe som just nu står tomt.
Men ett snabbt inbrott förvandlas till en veritabel mardröm då det visar sig att det finns ytterligare en inkräktare i huset.
Han håller hela familjen fången i källaren och i hans plan ingår definitivt inte att skona familjen.
När tiden börjar rinna ut blir Arkin en motvillig hjälte i en labyrint av dödlig uppfinningsrikedom, så han försöker rädda familjen han kom för att råna..."

Redan efter tio minuter, pep jag:
-Vi sänker ljudet! Kan du sänka lite?
-Kan du spola fram lite?
-Kan vi byta film?
Nej på alla tre frågorna från Ludvig.
-Vilken schattemajja du är, sa han och hånlog.
Men efter en stund kröp det fram:
-Lite läskig är den ändå, sa han tyst.
Riktigt läskig var den, och jag höll spretande händer framför ögonen 95 % av filmen.

Inga kommentarer: