måndag 10 oktober 2011

Leverpastej?

Ibland brukar det låta:
-Vi har ju ingenting i kylskåpet!!!!
Det känns väl bekant för de flesta.
Till ungarna säger jag att dom skall skriva upp på handlarlistan, om dom tar det sista av någonting, eller om det är något speciellt dom vill att vi skall köpa in, annars tycker jag inte att dom skall gnälla så mycket.
För varorna hamnar ju inte i kylskåpet av sig själv, dumt nog.
Men det går väl sådär – med handlarlistan alltså.
Men rätt bra går det ändå, måste jag säga.
Ludde är väl den som har mest anmärkningar kring kylskåpets innehåll, och som aldrig skriver upp.

Men döm om min förvåning så hade han gjort en anteckning häromdagen.

Leverpastej – (rund), fick jag det till.


Rund leverpastej?

 Jag kollade med honom:
-Du, vi har redan leverpastej i kylskåpet.
-Jaha? Och?
- Jaa, du hade ju skrivit upp rund leverpastej på kylskåpet, vad är det förresten? Rund leverpastej, vad är det? något nytt?
-HUND står det!!!
-Hund-leverpastej? Vi har en katt -ingen hund.
-För ända in i bövelen RUND HUND-SKINKA!!!! Fattar du väl!!! Skall det vara så svårt att fatta?









Nä det kunde man väl begripit!
Han ville ha kanin-skinka, som pålägg.

Inga kommentarer: