lördag 1 oktober 2011

Nerbäddad

Jag har ätit fyra rönnbär om dagen i en månads tid, i förgår utökade jag till en knippe.
Men trots det, utveklades tyvärr inte förkylningen på rätt håll i natt, som jag hade tänkt mig.
Har inte sovit en blund, vänt och vridigt och fått riktigt ont i halsen med feber och knappt ingen röst.
Inte bra när man skall sitta som en speaker i ishallen, det går helt enkelt inte.
Jag hade sett fram emot att sitta där tillsammans med Ludde som skall sköta musiken för första gången.
Det hade varit roligt att munhuggas lite.

Jag fick ringa till Pia Thulin i dag på morgonen, och fråga i fall hon kunde vara stand-in.
Och det kunde hon.
Så nu vill jag tacka Dig Pia, för Du ställer upp.
Jag skall komma ihåg Dig en dag, som min mormor alltid sa när jag la håret på henne.

Inga kommentarer: