torsdag 14 juli 2011

Torsdag

Idag när jag vred undan gardinera, så såg jag något konstigt.
Det var mulet!!!! Mulet hur kan det vara det, helt plötsligt?
Jag vred dom fram och tillbaka, men det var fortfarande mulet.

Fast nu kan jag helt plötsligt surfa på rummet, vet inte hur det gick till, men det går väl så länge det går.
Mulet=går att surfa på rummet
Sol= Internet stängt
OK?

Ludvig har i alla fall kommit hem efter natten, jag vet inte hur han har haft det för han ligger och sover här bredvid. Han åkte inte med "lilla Gurkan, eller Piratemannen, han åkte med grabbarna på hotellet. Jag tyckte nog att han var lite mysko ändå......den där lilla moroten.
Pappa Kacke hade sagt: - Vilken kossa, alltså.

I går var vi inne i Alanya city. Jag trodde nästan att vi hade varit där varje dag på kvällarna, men ack så fel jag hade.
Ojoj vad stort det var, ojoj vad affärer, och ojoj vad mycket folk.
Ni kan ju tänka er att vi ville att Taxin skulle stanna överallt.
Men vi köpte faktiskt ingenting, just look.
Eller som jag sa
-just washing
-tvätta ? sa säljaren,
-NO Watch!
-Clock? sa säljaren.
-No LOOKING.
Ja, herregud man kan ju bara skratta åt eländet.

I kväll skall vi ta en Taxi dit in igen för vi såg nämligen en underbart fin hamn, där tänkte vi att vi skulle äta, och sedan kan vi gå lite på stan. Dom stände inte förrän kl 3-4 på natten.
Där fanns mycket att utforska.

Vi brukar ligga på stranden mellan 14-18. Vi har inte bränt oss än faktiskt, eller konstigt nog efter som solen är så stark.
Stranden och vattnet får stora plus. För det är illgrönt vatten och går man en meter ut så är man redan till naveln, och går man sedan en meter till så bottnar man inte, så man behöver inte förta sig och gå 100 m för ett dopp precis. Stranden heter Cleopatra Beach.
Vi har närma till havet ca 200 meter så dit går vi varje dag, och in till de lokala affärerna.
Men in till Alanya city tar det 25 minuter att gå i värmen så det blir Taxi.

I dag har jag beställt frukost till rummet. 10 lire (1 lire=4.20 kr), rätt bra pris. Inget prut.


Have a nice day!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej svejs! Nu var jag ingen jägare utan Robin Hood i mitt förra liv, det är en jäkla skillnad ;). Jag var snäll mot de snälla och elak mot de elaka, lite som Per-Ingemar PIP Persson. Du kan väl kolla med honom om han har fäjsbox (Moroten, alltså) så kan vi kolla läget. Nä, nu ska jag göra mig en god sommardrink och fira att det är semester imorgon. Tror jag ska sätta mig ute i vårt fina väder, 30 grader varmt och strålande sol. NOT!!!! Ni verkar ha det härligt, passa på och njut. Kram kram från Onkidonk.