söndag 24 juli 2011

Blåsväder

Befinner mig i skrivande stund själv i stugan och i ett blåsigt och regnigt Olofsbo.
Lite mysigt ändå, man kan tända lite levande ljus och kolla på en bra film, medans man hör vinden tar tag i knutarna.

Vi har varit 8 pers i stugan sedan i torsdags. Syster Veronica, mor och far, lillasyster Sandra och Micke med barnen Signe och Sigrid.
Jag behöver någon dags vila.
Man har kommit ifrån det här med småbarn, och att allt går i ett.
Nu är det så tyst så tyst.
Vi har haft mysiga dagar, roliga minnen har spätts på.
Tex när jag tyckte det osade illa i mitt sovrum, jag vädrade och vädrade, men doften var kvar. Hängde ut täcken, kunde inte begripa va det va.
Till slut skyllde jag på mina "dyra" fina märkes väskor från Turkiet. Jag trodde att det var dom som osade.
Kunde ju inte i min vildaste fantasti tänka mig att..............
Dagen efter skulle jag leta efter mina solglasögon som jag hade lagt i min lilla korg bredvid sängen, då fick jag se en brun liten bajskorv liggandes däri.
Det var lilla Sigrid 1.5 år som hade gjort i från sig bland mina tillhörigheter.
Tur att jag inte grävde för mycket.
Odören var därmed borta.
Thank god.

Den lilla tuttan har precis lärt sig gå, så hon tultate omkring här med sina gröna foppaskor. Hunden här bredvid var ett populärt utflyktsmål.

Jag köpte en plånbok till Signe i Turkiet, den har hon burit med sig överallt. Hon frågade:
- Varför har du köpt den, Jessi ?
- Därför jag trodde att du skulle gilla den, och jag tycker om dig.
- Jag är fantastisk, sa hon.

I dag har det gått vita gäss på havet, och det har varit fullt med vindsurfare här, med någon fallskärm på brädan.




Tack kära systrar, mor & far, Micke & Signe och Sigrid för dessa dagar.
Love.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Jessie! För en super trevlig helg. vi hadde inte så tur med vädret men vi fick bada med barnen ,busa o leka,sitta ute å käka gott ,sen avsluta med "kvarnarundan"inga sura miner ,tack för att jag får hänga med på era upptåg .kram Mama

Anonym sa...

Tack ska du ha älskade syster. Vi hade iallafall inte tur med vädret men jätteskoj hade vi. Go mat, gott att dricka, kortspel å lek med barna. Kanondagar :). Kram från storasyster