lördag 2 juli 2011

Charter

För någon månad sedan frågade Ludvig i fall vi inte kunde åka på någon charterresa ihop, bara han och jag.
Jag tittade lite konstigt på honom.
Ja, vadå? Pappa och Philip åker ju jämt upp å fiska i Norrland en vecka, då kan väl likaväl du och jag åka söderut själva.

Vilken klok och förstående son jag har, jag tyckte det var en briljant idé.

Nu har jag hittat en resa, och innan jag bokade så frågade jag honom igen:
- Vill du verkligen åka med din mamma ?
-Jaaa, det finns ingen hellre jag vill åka med, förutom med Maagda då förstås.
Han måste ju tycka om sin mamma lite i alla fall, tänkte jag.
Jag skall fråga honom samma sak när vi kommer hem från resan så får vi se i fall han säger detsamma.

Jag har bokat en restresa till Turkiet - Alanya Avresa från Ängelholm nästa söndag den 10 Juli kl 21.45.
Ankomst Turkiet kl 02,30 på natten, två timmar med buss, ankomst hotellet 05,30 på morgonen, det blir nog lite tufft, men det får gå bra.

Huset står inte tomt för Philip och Dahn är hemma. Dom åker och fiskar en vecka när vi kommer hem.

Lite flygrädd är jag men jag kanske får någon trevlig karl bredvid mig på planet som man kan hålla i handen.

Det skall bli kul!

Inga kommentarer: