torsdag 14 juli 2011

Solstollarna

Solen tittade fram exakt 14.00 Lucky us.
Samma tid som Ludvig vaknade.
Vid denna tiden brukar det inte finnas några solstolar kvar på stranden, men det fanns det i dag, så vi betalade och var glada.
En liten stund.
Tills vi närapå dog av värmeslag.
Det var mycket skönare att ligga långt nere vid stranden, och bli översköljd av en våg då och då.
Det får det bli hedanefter.
Dessutom har inte solen tagit ett skit idag.

Efter mycket velande har jag nu två ljudböcker som jag lyssnar på.
Den ena är efter rekommendationer av min syster Veroniq
Tre sekunder av Roslund & Hellström inläsare Peter Andersson. Mycket bra, lite rå med spänning.
I den andra mp3;n har jag en helt annan typ Vindens Skugga heter den, den gillar jag med.
Det har inte blivit av att jag har lyssnat på den här än.

Jag har laddat ner en massa sommarpratare till Ludvig som jag trodde att han skulle gilla. Men det var bara en som föll i smaken och det var Mats Sundins berättelse.

I dag var jag bland som sista som lämnade stranden klockan var 18.30 när jag hörde att dom började fälla ihop stolarna.

Jag passade på att fynda lite på vägen upp.
två par skor. 40 kr st.

Och ett armband av en söt liten flicka som sitter och säljer på vägen ner till stranden för 1 lire. Hon sitter där från morgon till kväll, jag tror hon kan va en 7-8 år.
I morgon skall jag köpa några fler av henne i fall hon orkar sitta kvar.

1 kommentar:

Bonnie sa...

Ja herregud vilken resa ni är på jag önskar jag var med o fick garva lite åt dig o L udde ni är la för go ni bägge syns när du kommer hem kram hälsa Ludde också