måndag 11 juli 2011

Alanya

Nu har vi kommit fram. Vi är lite möra i dag eftersom det endast blev 2 timmar sömn inatt. Flyget tog bara tre timmar, men var försenat 1 timme.
När vi stod i kön till incheckningen så kom det fram en karl.
-Det var en snäll påg du har.
-Jovars
-bjuda sin mamma på semester!
-äh?
-Jaa, han har ju stått och jobbat med att hänga tvätt i fyra veckor och sedan bjuda sin mamma en vecka för dom pengarna, det må jag säga, det må jag säga.
Ja, vi stod och pratade lite med varandra förstår du, han hade lite problem med sitt kort, han skulle betala en macka.

ok, det kanske berodde på att han inte hade några pengar på sitt kort?
Skulle Ludvig bjuda sin mamma på en resa,så hade det nog blivit en fikakorg med sig till Linneryds sjön. Inte för att han är snål, det är han inte, men det är mycket som pengarna skall räcka till.

Men jag lät honom tro att han hade bjudit mig.

Men nu är vi här, och det är varmt.42 grader har det varit idag.
Vi började med turkisk massage. Det skall vara bra för brännan sägs det.
Vi åkte till ett undergjordiskt ställe, och fick göra massa moment.
1. På med bikinin och duscha
2. in i en bastu!!!!!! Det var det ju redan ute, så det var inte så imponerande.
3. yaccuzi
4. myntabastu
5. någon annan ångbastu
6. skrubba kropp, av en hårig karl
7. massage med tvål
8. oljemassage, helkropp.

Jag kan säga att så här ren har jag nog aldrig varit.

Sen slängde vi oss i havet. Stranden och vattnet är helt ok.
Hotellet inte så nice, men personalen är väldigt trevliga och hjälpsamma, så det är ett plus.

Nu skall vi ut och äta något, sen blir det några vändor i några marknadsstånd, kan jag tro.
Ludvig har redan ränt in och ut i massor i dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter nice...
Sitter på lekplatsen i fåglabäck och fryser arslet av mig, båser som f-n. Turkiet 42 grader säger du, jag tar nästa flyg. Ses snart! Pus puss Sandy
( ge en blötis till Ludde stylist, hälsa honom att han kan inte komma till hollywood med märkeskopior) Mamma å pappa hälsar också

ida sa...

Härligt att höra att ni har kommit fram och har det bra!!! saknar dig massor på jobbet, Robban är ju heeeelt omöjlig uta dig :) sa ju att det skulle bli en hårig karl ;) men han var väl förhoppningsvis duktigt?!?! Pusspuss så syns vi snaaaart! hälsa killen som har svart bälte i shopping ;)

Jessie sa...

haha :-)