måndag 25 juli 2011

I väntan på solen

Jag stannar någon dag till i stugan, det skulle bli bättre väder sägs det.
Men i dag har inte solen visat sig, dom lovar i morgon.
I dag på morgonen tog jag ett beslut.
Visar sig inte solen innan kl 12, så målar jag taket i sovrummet.
Den visade sig absolut inte. Så det blev en runda till Cheapy.
Nu har jag målat två gånger, i morgon blir det en gång till.
Från furu till vitt.
Jag lyssnar undertiden, lite då och då på
Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón
Inte för att den är långtråkig, utan helt enkelt för att jag inte vill att den skall ta slut.
Den är absolut en av de bästa böckerna jag har lyssnat på.
En roman med underbart språk, och välskriven.
Det är en sådandär "längta-till-bok"
Inläsare är skådespelaren Jonas Karlsson, han gör det mycket bra.
Höga poäng blir det.
Nästan en 10a.

Jag kollar på Top Gun också.
Jag har halva filmen kvar, som jag skall se nu.
Mycket bra film.
Bästa repliken:
- Take me to bed or lose me forever!!

Kanske Philip kommer och gör ett besök hos sin måleri mamma? Han är hos sin flickvän Sophie, bara två mil ifrån mig nu.
Har inte sett honom på över 2 veckor.
Har han vuxit något min store pöjk ?

Inga kommentarer: