söndag 3 juli 2011

Playan

I dag på morgonen var jag på mitt första årsmöte på vårt stugområde "alkan".
Vi har ju haft stugan i 12 år, så jag tyckte det var dax att delta.
Det var ganska god uppslutning tycker jag, en del hade med sig kaffekorgar.
Men jag hade bara en vattenflaska och satt i skuggan.
Pust va varmt. Vi har inte fått in några fönster i stugan på loftet än, så man kan vädra i korsdrag.
Men det är lika bra att vänja sig om man skall till Turkiet å hamnar på ett hotell utan luftkondition.
I dag tog jag premiärdoppet. Det var ren tortyr. 19 grader, och långgrunt som utökar pinan ytterligare. Men det var uppfriskande när det var klart.
Men det blev bara ett dopp, för sen skrek några ungar att det var brännmagneter i, och då avstod jag i min tysthet.
Jag låg på stranden och lyssnade klart på min ljudbok. "Lilla hjärtat" hette den, den får en 2a av 5 poäng av mig. Ingen höjdare med andra ord.
Nu skall jag ragga en ny som jag kan ha med mig, någon som har något tips?
Nu skall jag ta en liten siesta i skuggan, och sen skall jag hämta Philip hos hans tjej i Okome.
Den här gardinen och stången har jag föresten hunnit med att få upp:

Inga kommentarer: