onsdag 13 juli 2011

Lilla morot

Innan vi skulle dra ut för kvällen i går så skulle Ludvig prompt använda hårtorken.
-Den fungerar ju inte den här skiten.
-Jodå, sa jag. Sätt på den bara.
-Fan, det brinner ju, han höll han ut den så jag kunde se.
Då brann det i hela hårtorken.
-stäng av stäng av skrek jag.
Å sen började det ryka utav bara sjutton.
Dom hade en stor turkisk afton här nere i restaurangen fullt av folk som dansade och tjoade.
-Brandlarmet kommer att gå, skrek Ludvig bland all rök.
-Stäng dörren till badrummet, öppna alla fönster.
Det hade varit grant i fall det hade gått mitt bland alla festligheter.
Fy vad det luktade.
Brandlarmet kan INTE funka på detta hotellet, konstaterade vi.


På kvällen hamnade vi på Pirat restaurang, Ludde ville gå till en annan,
men min kvinnliga intuition sa att här skulle bli något utöver det vanliga.
Därför gick vi in.
På de restauranger vi har varit på hitills har det varit grymt bra service,
mycket trevliga servitörer, som dansar och underhåller, och pratar med oss.
Det går tydligen till så här i Turkiet, alla låtar som spelas är mycket bra, men alla är remixade.
Det börjar bra, men sen så kommer remixen. Jaja tycka vad man vill om det.
I förförgår hade vi en servitör som föll Ludde i smaken, han hade helskön frissa och dansade och diggade medan han serverade maten.
Kort på honom ser ni i mitt förra inlägg.
-How old are you?frågade jag.
- I´m 19. I´m short you now, sa han och dansade vidare. Det var inget som störde honom.

I går var det massa "Pirater" som serverade. En av dom var lite utöver det vanliga. Wild and krazy
Hans jobb var att ragga in så många gäster som möjligt. Han hoppade över muren och studsade fram till
alla på gatan och skrämde livet ur dom. En del kramade han om och en del kittlade han.
Han fick in gästerna på något sätt.
Till en tjej i 14 års åldern som var med sin mamma och pappa skrek han och pekade.
- I know you! I have seen you before! In my dreams! You was terrible.
Dom kom också in. Jisses.
Ja men i alla fall, Ludde och han blev väldiga polare.
Han var nämligen magiker.
- Do you know Joe Labero ?
- Yes
- He is my student.
Det skulle man ju kunna skratta åt, men jag tror honom. Denna killen var GRYM.
Ludvigs ögon var som tefat, och munnen gapade som en fågelholk.
Det ena tricket avlöste varandra. Med rep och kortspel, tex tog han en cigg ur ett paket
slängde upp den i luften och den gjorde piruetter och sen fångade han den i munnen, tände den, och sen släcktes den,
jaaa, på något sätt som vi inte kunde fatta.
Han var överallt och ingenstans.
Vi betalde och gick.
Då sprang han efter oss.
- You cant leave me. Cant you stay 20 min? Just sit and talk with me? You dont need to bye anything.
-But you havent time, you run away all the time.
-no no I have time fore you.
-I can see that you are speciell, I can se that you have something. I can se that in your eyes, sa han till Ludvig.

Han var synsk (:-) ja ja jag tror ju på sånt.
Vi gick in igen.
Han pratade en massa hur han var jägare i sitt förra liv och dödade massa djur och människor.
Syster Veronica, ni kanske jagade ihop,
du var ju också jägare i ditt förra liv ????
Jag tror Du skull gilla denna killen skarpt.

-Do you play, gitarr, or something, sa han till Ludvig. I can see that you are good with your fingers.
- No but i want to. I play fotboll, and icehockey.
- okokok, Just wait here.
-Vad skall han göra nu, tror du ?
Då gick han och hämtade en fotboll och en annan servitör.
-Here is the man who can play fotboll. Come on an play with him.

Dom rensade undan borden och gjorde plats för "uppvisningen". Han drog upp Ludvig.
Han hade varit med i landslaget, och det kunde man ju se.
jisses vilka trick han gjorde.
Bollen for mellan han och Ludde och dom gjorde trick dessa två under publikens applåder.
Jag spelade in lite, få se i fall jag kan få fram det här på Bloggen när jag kommer hem.
Ludde var helt lyrisk.

Jag sa att det var ju tur att lilla mamma ville gå in här då.
-Ja, denna kvällen lär man ju komma ihåg.

I dag blev det sen frukost, man har ingen aptit i värmen. Inte förrän halv fyra tvingade vi i oss
lite kyckling och pommes på ett strandcafé.
Dessa dagar har jag lagt mig kring 24 och då har Ludvig gått ner till grabbarna i receptionen och tjötat lite.
Dom är väl i 20-25 år och väldigt mån om sina gäster. I kväll skall dom ta med Ludvig ut på disco.
Robin Hood och Door och allt vad det hette. Dom skall åka vid 24 och kommer hem efter 3.

Jag sitter hemma med mina glasögon och mitt sticke och väntar.

När vi åt i dag på stranden så satte sig servitrisen ner och pratade lite.
-Is it only you and your son here, where are your man ?
Rakt på sak, det gillar jag. Inga knussligheter här.
-He is home with my other son.
Ok. I should go out this night, would you like to come? Frågade han Ludvig.
I come and get you at your hotel, it would be nice if you come.

När vi gick upp från stranden hoppade "Pirate-mannen", som även kallas "lilla morot" fram.
Han sa:
-Ludvig you must follow me to Party tonight, I take care of you like my son.

Så det går ingen nöd på Ludde,han har att göra.

Mamma Gudnut, jag tror inte du behöver vara orolig när du läser detta,
det skall nog gå bra det här.

(Jag reserverar mig för ev. stav- och språkfel, jag hinner inte med ngt
rättstavningsprogram eller glosor, jag bara skriver rätt upp och ned.)

Inga kommentarer: