tisdag 12 juli 2011

hot hot hot

I dag är vi på banan igen, vi sov länge och åt inte frukost förrän 12.
Ludvig muttrade att all hans tidigare bränna gick bort med den turkiska massagen,
så han få börja om från början igen.
Sen var han sur för att han inte fick någon kvinnlig massör.
-nono. Men to men , woman to woman, sa den hårige turken. you understand?
-yes for heaven sake.

Till mig kom det manliga män hela tiden och frågade i fall jag ville ha massage av dom,
det tyckte jag var lite konstigt då.
Ludvig fnös.

När vi hade ätit frukost gick vi på marknad i värmen.
Vi shoppade en del.
Ludvig skulle prompt ha en strandväska, som han prutade ner länge och väl, jag stog utanför
och frustade och pustade.
Till slut gick försäljaren med på hans låga bud. Jag pustade ut tills Ludvig sa att han
ångrade sig. Jag trodde jag skulle dö av både värmeslag, irritation och pinsamhet.
Vad är det för fel ????
- Det är för långa handtag, det ser ut som en tjejväska. Jag kommer inte att använda den.
-Lämna tillbaka den.
Jag har nog aldrig sett en sån arg försäljare. Han skrek massa köns och svärord efter oss
både på turkiska och svenska och engelska,
Jag tror bestämt att han slängde väskan efter oss också.
- Jaja jag har nog lärt mig något av detta med, sa Ludvig
Vi vågade inte gå förbi där igen.

Sen gick vi ner till havet du hade väl klockan blivit halv fyra,
Vi la oss rätt långt ner, för det svalkade lite.
I går hade vi med oss hotellets vita badlakan, det fick vi bannor för när vi kom hem,
så vi köpte nya på marknaden.
Gucci, Lacoste, Bluberry(hur det nu stavas) armani, what ever you want my friend, price only fore you......

I går blev jag översköljd 4 gånger av vågorna,när jag var djupt försjunken i mina drömmar.
Ludvig låg några cm längre upp och klarade sig konstigt nog, han fick sig ett gott skratt.
I dag var det min tur att le. Ludvig blev översköljd en gång, och gjorde en rejäl barriär
av sand, och kände därmed sig trygg.
Tills nästa våg kom och sköljde upp över både hans väska och hans nya fina Bluberry handduk,
det var bara till att vrida ur handduken.
-You can´t trust anywone you now, sa han, och alla skrattade runt omkring.

Det kom en utlänsk man och frågade mig i fall jag kunde passa han solglasögon, medan han
badade.
- Det var en jävla konstig raggnings-replik, sa Ludvig och blängde på honom.
-Yes. its ok, sa jag.
Det dröjde länge, och han visade sig inte.
-Nä jag hoppar i, sa jag, det kanske var det han ville, ha kontakt i havet, you know.
Ludvig hade koll på morsan sin, han stirrade jädra vad jag hade för mig.
Men det kom ingen sea-man.
När jag kom upp hade han hämtat sina glasögon sa Ludde. Man vet ju inte i fall det var sant eller inte.

Nä, jag tar ett sista dopp sa Ludvig. Då skar han sig på en sten, dessvärre.
Vi har nu tvättat och tvättat och bandagerat, så nu är han nästan helt ok igen.

Inga kommentarer: