måndag 18 juli 2011

Home sweet home

Nu är vi hemma i kära Svedala.
Man kan andas frisk & behaglig luft.
Flygningen gick bra, men landningen var katastrof både dit och hem.
Jag tror bestämt att de turkiska kaptenerna rökar som borstbindare inne kabinen också, för det stank rök i ventilationen både dit och hem.
Kan det vara så?

Ludde blev sjuk på vägen hem i bilen - som tur var, och inte i flygplanet.
Dålig i magen (så nu har jag tänt doftljus i hela huset),huvudvärk och feber och ont i kroppen. Så han har legat för ankare hela dagen.
Väldigt lugnt i huset har det varit i dag. Väldigt väldigt tyst.

Jag har plockat och plockat och tvättat och tvättat.

I trädgården hade vinbären och körsbären mognat, så det har jag också plockat. Även klematis rosa, klematis vinröd och klematis lila är inplockat med murgröna.

Nu skall jag äta mammas utomordentligt goda kålpudding,så vi kan fisa i kapp till en riktigt bra film i kväll.
Har jag sagt att hon lagar mat så god så in i norden, min älskade mamma?

Inga kommentarer: