lördag 5 februari 2011

x:et

x:et är spårlöst borta på mitt tangentbord, och har så varit i en vecka nu.


Jag skyller på Ludde i vanlig ordning, för samtidigt som den försvann så hade han varit raslös en dag när inte vi var hemma, och lagt plast över toastolen, å lite andra gamla hederliga "hyss".
Han skyller i sin tur på Sixten, vår late katt, som bara ligger och sover och tigger efter mat, vad skulle han med ett tangentbords x till ? Och hur lätt är det för honom att få bort denna tangent? Han måste ha jobbat hårt, stackarn. Låg det möjligen lite matrester under ?

Jag ska nog skicka in till Gunnies Rekordbok, kanske är Sixten den första katten som har gjort denna bedrift? men jag har ju inget bevis, för heavens sake.


Varje gång jag behöver använda denna tangent, som lyckligtvis inte är en så vanlig bokstav, få jag trycka ner en penna i hålet.



Titta, jag tycker han ser ganska oskyldig ut...


Inga kommentarer: