fredag 25 februari 2011

Prövat gymmet lite

Jag sitter och väntar på att några ”tjejer” skall komma hit och svinga en bägare, vi skall till JH idag, mitt lilla fejs å jag.
Hoppas jag i alla fall, har känt mig lite sjuk hela dagen, och ätit alvedon.

Idag fick jag följa med Roberth ut igen, denna gång till vår enhet i Urshult.
Allergin har lagt sig nu, och han är fullt återställd, lite flammig på ena kinden bara, men det är inte så farligt.

Det var T-emballage / Vetlanda, som gästade oss med 7 personer för ett studiebesök.
Jag frågade vad jag kunde bidra med? R. sa att det enda jag behövde göra är att ta med penna och papper, och anteckna vad personerna heter.
För det var jätteviktigt enl. vår ekonomichef, att alla namnen skulle stå på fralle-kvittot, och restaurang-kvittot, för redovisningens skull.
Jag glömde ju penna å papper, men försökte memorera namnen när vi hälsade.
Tre kom jag ihåg Tony,Ulrika och Peter.


Men Roberth skötte sig i alla fall, han höll en presentation utan minsta darr på rösten, väldigt proffsigt och kunnigt. Inte för mycket, inte för lite.
Jag kunde bara luta mig tillbaka med ro och lyssna, jag lärde mig lite också.
MVG får han i betyg av mig, för det.

Innan vi åkte hem testade jag gymmet lite.


Spark på box-kudde:
Inga större konstigheter, det har man ju gjort förr.
Det enda var att jag råkade träffa min tränare på benet för han var ju ivägen.
Cyklade.
– Du trampar ju för fan åt fel håll, stanna kvinna och trampa framåt!! skrek min PT till mig.
Det har väl ändå ingen större betydelse tyckte jag.
Träning med rund boll.
Kastade mig på en rund stor boll, det visade sig vara fel håll.
Man skall tydligen ligga med ryggen mot bollen. Vände på mig, och hävde ryggen över bollen, tappade balansen och huvvet for rätt in i dörren.
En bula har vuxit ut. Jaja, vad är det att gnälla över? Tur att man inte är i Libyen.

Han har mycket att jobba på – min Personlige Tränare: Göran Hellberg.


Skål & Trevlig afton !

Inga kommentarer: