tisdag 8 februari 2011

Kundbesök

I dag har jag fått följa med Roberth på en leverantörsdag till en av våra kunder, Isaberg i Hestra, dom gör häftapparater.
Det var kul att komma ut och lufta sig lite. Fint väder och fåglarna kvittrade.

Vi var en 60 pers. som fick lite info. om LEAN och lite annat smått och gott.
Det var givande - är väl bäst att säga - annars får jag la ingen löneförhöjning, i fall ngn av cheferna läser detta. Det får jag kanske inte ändå, så lite gäspigt var det allt.
Sedan fick vi gå rundvandring i fabriken, och det var som Tomtens julverkstad, jag vet inte hur många stationer dom hade, men 100-tals kändes det som, jag blev yr i huvet.
Man har det allt bra i alla fall.

Vi fick go föa; en jättegod stor fralla när vi kom, frasig med både sallad och ost och skinka, till lunch fick vi kokt potatis med panerad fisk å romsås.
Jag åt upp allt, och tog mer sås.
Kaka till kaffet, den slank ner med, gratis är gott............
Vad tog det nya livet vägen? inte vet jag.

När vi kom tillbaka så väntade stora Semlor på oss, för att januari månad hade gått så bra!
Tackar!
Tänk jag som inte gillade Semlor innan.
Nu är jag vrålhungrig igen!

1 kommentar:

Innapingpong sa...

Hahahahahaha!!! Kommer ofta på mej själv att jag fnissar (ibland gapflabbar) när jag läser dina inlägg! Ta det som en komplimang!:)