torsdag 3 februari 2011

Torsdags-fikat

Denna veckan har jag varit väldigt duktig på att inte stoppa i mig sötsaker
- fram tills i dag- när det är den veckliga
(kan man skriva så när det är veckovis, eller vad heter det ? )
KRINGLAN på jobbet, så jag har verkligen sett fram emot vad dagens värd, tada :
Ida har knåpat ihop.
Hon serverade hembakta muffins med vit choklad och rosmarin.

Hon sa att hon hade gjort dom själv, men sen försaaaa hon sig och sa:
- att när vi (alltså hon och sin käre make Andreas) skulle stoppa in dom i ugnen …….
Andreas skall också ha lite beröm.
Han hade hackat rosmarin och chokladen, + handlat rosmarinen på Citygross, kröp det fram.
Andreas är en rejäl karl!
Han har hand om städningen, matlagningen, tvätteriet, och hjälper till med fikabröd till hustruns arbetskamrater.
Vilken kille vá ?
Dessutom är han Stockholmare and a good looking (ser bra ut alltså, för Er som inte hajjar..)
Jag kallar dom för Lilla Fridolf och Selma.
Ida har inte läst serien, och det är väl kanske lika bra det, för jobb-fridens skull.

Men muffinsarna - Jag blev inte besviken. Mycket goda!
Dom får 8+ av 10 poäng.
Extra plus för att hon INTE bjöd någon av de andra som inte är medlemmar, fast att hon hade många över, och icke-medlemmarna satt och dreglade.

Hon transporterade godbitarna i dessa utomordentligt söta burkarna, finns på Blomsterlandet för övrigt, även i grönt.



Som naturligtvis Andreas har köpt till sin vackra hustru, hon älskar ROSA.
I förbifarten kan jag ju även nämna att Andreas har tapetserat en fondvägg till sin maka i just ROSA i tv-rummet.

Jag gör som Pantern Bagheera i Djungelboken, lägger handen på pannan, blundar och säger :
-Jösses!

Fast Pappa Kacke var inte sämre, han målade vårt hus hemma på Sandstigen i rosa, fast då hade han inget val -med 4 kvinns (hustru och tre döttrar) mot sig.

Jag gillar Ida, hon är en sann feminist och vågar säga vad hon tycker och tänker.
Och hon får mig ofta att känna att jag är nog inte så jävlig, trots allt.

2 kommentarer:

Ida sa...

Måste erkänna att jag skrattade högt :D ska bara visa det för Ante också när han kommer hem från tdadadammm Willys ;) Det var lite faktafel här och där men på det hela taget så stämmer det rätt väl och jag måste säga att Selma är faktiskt ett rätt fint namn :) Puss

Anonym sa...

Kan du inte göra ett HemmaHosReportage hos Ida? Det vore skoj. Man kanske kunde få lite vårinspiration! Fråga efter receptet på muffinsen så kan du baka och bjuda på dessa någongång ;). Kramizzz vvvvv