torsdag 10 februari 2011

Kringlan

-Vem är det som har Kringlan i dag? mumlade en trött Philip över frukostbordet.
Tänk att sonen kommer ihåg och frågar det varje torsdag, då förstår ni ju hur viktigt det är för oss på jobbet, som suktar efter gott kaffebröd en gång i veckan.
Det är det enda roliga vi har och se fram emot. Torsdag och Kringlan, och sedan nästa dag är det fredag, och sen helg!

I dag var Benny general för ”Kringlan”.
Han har varit bekväm de sista gångerna, och susat iväg med sin Röda Volvo v70 till hans favvo affär Citygross och handlat kaffebröd.
Nu tyckte vi att nu får det minsann vara nog.
Hembakt vill vi HA.
(jävla fruntimmer, brukar han muttra tyst)
Han sa att det var han som hade bakat denna oemotståndligt goda kakan, som tilldelas hela grandiosa 10 poäng.

Full pott alltså. Det var den goaste kakan jag har ätit, i alla fall på väldigt länge.
Det var en sockerkaka i botten, sedan någon kola-sås skulle jag tippa, och över det en härlig välsmakande grädd-blandning, toppat med stora goda blåbär och hallon med mycket smak.
Hoppas jag får receptet, så skall jag dela med mig.

Men om det var Benny som hade bakat den, så var det ju konstigt, att han inte visste va det va i den?
Jo, han visste att det var philadelphiaost i för det hade han varit å handlat på CG.
Kakfatet kommer ifrån Bengt & Lotta, by the way. Tack Benny, very much lovely!

Inga kommentarer: