måndag 14 februari 2011

Årlig besiktning

I dag hade jag sällskap i bilen på väg till jobbet.
Av vår jamande katt Sixten 7 år.
Det var dags för den årliga tov-klippningen hos veterinären och passade även på att kolla i öron, vaccinera och putsa tänderna.
Han var inte tillfreds med tillvaron, men det gick mycket bra att få in honom i buren denna gång.



Jag sprayade hans dyna med kattmynta, och det var ju smart av mig måste jag säga.
För han var väldigt nyfiken på den doften, och sen var det bara att slå igen boxen.
Shjofffs! Lurad!
Nämen lilla Gubben sitter du där inne nu?

-Oj, det var en väldigt stor katt, sa veterinären. 7 kg. ojojoj

På hemvägen var det tyst där bak, kanske för att jag spelade
The best of Kenny Rogers på stereon:

Have I told you lately that I love you?
Have I told you there's no one else above you?
Fill my heart with gladness, take away all my sadness,
Ease my troubles, that's what you do


Mjauu

Han är fortfarande lite dragen av det lugnande medlet, och går lite groggy fram å tillbaka här i huset. Han vill ut, men den vingelpellen vågar jag inte släppa ut på gatan. Nu skall han få lite grillade revben, som plåster på såren.

Vi får hoppas att Ni får en bättre Alla Hjärtans Dag än Sixten, som har tillbringat nästan hela dagen i en bur.

Inga kommentarer: