torsdag 24 februari 2011

Torsdag med energi



I dag har Alma varit bossen över fikat på jobbet, hon bjöd på en smarrig hembakad chokladkaka helt i min smak, eftersom min favvo alla kategorier i chokladvägar är MARABOU schweizernöt.
Och det var kakan toppad med. Mums.
Ronny kände sig nog lite utanför, för han var ensam i fikarummet idag, om att inte har antagit medlemskap i fikaklubben Kringlan ännu, så han satt för sig själv vid ett bord i ena hörnet.
Han tittade på oss, sedan började han berätta om en kannibal ifrån Skara som hade styckat sin fru i bitar och ätit upp henne.
Jag är äckelmagad av mig, och fann detta en smula osmakligt, så jag försökte äta med god aptit, och tänka på annat.
Men han fortsatte:..... sedan tog han bena och stekte dom i en stekpanna och åt.....en del rester låg kvar när polisen kom.
Urk!
Här kommer i alla fall receptet på Bennys goda Hallon Cheescake som han bjöd på för någon vecka sedan:
(klicka på bilden för att få den större)

Nu jädra skall jag städa av mig kakan (eller kakorna för jag tog 2 ggr), men det få gå snabbt för jag vill se finalen i halv åtta hos mig.

Nu kör vi!!

Ps.
+ till Philip som plockar ur diskmaskinen JÄMT när han ser att den är färdig.
+ till Ludvig som har burit upp ved IDAG.
- till Ludvig som inte har gjort i ordning efter sig på diskbänken.

2 kommentarer:

Annica sa...

Oh la la! Jag får nog be om ett inträde i den högst eminenta klubben när jag kommer tillbaka. För vem vill sitta vid bordet brevid & snacka om kannibaler liksom?

Mysbyxor sa...

Vi får ta upp det på ett möte när du kommer tillbaka. Noteras bör ju att vi ännu inte fått smaka på den goda kladdkakan som du utlovade när Din förstfödde Melker kom till världen, var det 3 år sedan nu ? /puss