måndag 7 februari 2011

Hockey-söndag

I går var det hockeymatch på hemmaplan mot Gislaved, det är bara tre matcher kvar denna säsongen nu, två borta och en hemma.
Undan går det.
Dom spelade bra SIS, som bara va två femmor mot detta duktiga Gislavedslag. Men SIS stod emot, även i fall dom inte fick in så många mål.
Matchen slutade 1-3.

När Philip skulle flytta målburen mellan perioderna så susade lillbrosan förbi och passade på att fråga vad han tyckte om spelet,
Jodå han tyckte att det var ett bra spel.
Jag frågade Philip i fall Ludde visste att hans söta lilla flickvän satt i speakerbåset med oss?

- Jag sa det till honom, sa Philip, tänkte han skulle få upp pulsen lite.
-JAHA sitter hon där? Jag såg henne inte på läktaren.
Efter det blev han utvisad två gånger med kort varsel.
Kunde det va för att få sitta nära sin käresta??? Nä, det tro jag la inte.
För någon vecka sedan firade dessa turturduvor 4 månader tillsammans:

Nu fick han ju sitta bredvid Tant Eva i stället, som frös häcken av sig på bänken. Men jag tror han lutade sig över Eva och gav Maagda en blink med vänster öga.

Det var många utvisningar i laget, jag fyllde hela matchprotokollet.
slashing, tripping, boarding, kicking checking,

Det var körigt i båset i går.

Det stod tre felparkerade bilar som jag fick ropa upp i högtalarna flera gånger me.
Däribland Mamms å Papps bil.

En vinröd mazda med reg nr … … står felparkerad…..
Det var ingen av dom som gjorde någon antydan på att gå och flytta bilen, när jag tittade upp mot läktaren.
-EN VINRÖÖD MAZDA……..,
Nä inget tecken. Dom stod och titta rätt fram.
-EN VINRÖÖÖÖD MAAAZZZDA STÅR FELPARKERAD, v.v flytta på bilen, den står I VÄGEN för vaktmästaren, tack.
Det tog några sekunder, sen såg jag hur dom började nicka till varandra, och sen lommade pappa i väg, med sin gråa keps, och sina nya svarta Moon-boats.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättegulligt par, Ludde & Magda, verkligen.

Ja du sys, vet inte om det hade hjälpt om du hade ropat ut deras namn heller: GUDRUN OCH KACKE PALM, VÄNLIGEN FLYTTA ER BIL. Kan du tänka dig, hade nog mamma sagt till pappa, att det finns ett par som heter likadant som vi? (Förlåt mamma, ett skämt) Kram från Storan

BONNIE sa...

HAHAHAHAH FAN VAD KUL MED BILEN OCH LUDDE VILLE JU SJÄLKLART BLI UTVISAD NÄR HAN FICK VETA ATT MAGDA SATT I SEKRETERIATET.OJ NU BLEV VISST ALLT MED STORA BOKSTÄVER