lördag 26 mars 2011

Solskens lördag

En underbar dag har det varit i dag, synd att man har varit lite lätt bakis, annars kunde man ju gjort än väldans massa nyttigheter, tex fixat å donat i trädgården, men i stället har jag suttit i solen med en kaffekopp och näsan i vädret, och tänkt på gårdagen. Men lite buskar har jag faktiskt ansat.

Jag får lite ångest när jag tänker på att jag försökte sära på ett romantiskt omslingrat par på dansgolvet. Dom dansade en foxstrot. Jag älskar att dansa foxtrot med någon som kan.
Och det kunde han, eller paret, men det var han jag ville åt.
Det såg så fint ut. Men han ville inte dansa med mig.
Han ville hellre dansa med sin fru, så jag fick gå tillbaka slokörat och sätta mig på bänken med min väska i knäet.
Då är det bra att ha syrran. Hon satt där också, så jag slapp sitta själv och deppa.
Hon tyckte jag skulle vänta till dansen var slut och bjuda upp och inte avbryta dom, mitt i.
Dansen tog slut och det kom en tryckare till.
Men han gjorde inget tecken på att byta partner, så jag fick sitta där jag satt.
Tänk om jag möter honom på Ica?
Skall jag ducka bakom hyllorna, eller låtsas om som om det regnar?
Han lär nog känna igen mitt face. Det är nog bäst att vända, betala snabbt å gå ut.

Det var roligt på förfesten, vi var hos Micka Björklund en runda, hon kunde sjunga hon.
Hon är bra på allt.
Hon ledde "Pärleporten" med en sån inlevelse att Kjell Lönnå framstår som en väldigt blek körledare i jämförelse med Micka. Hallelujah!

Och min store älsklingsson Philip går här hemma och packar sin resväska.
Han skall ut till havs.
I två veckor skall han vara borta från sin lilla mamma.
Han och en klasskompis skall praktisera i köket på Birka Paradise, som går på Östersjön mellan Stockholm och Mariehamn/Åland.
Oj, vad det kommer bli tomt utan honom här hemma!

Min lille älsklingsson Ludvig är ute på tu man hand med sin svärfar i dag, undra vad dom pratar om?

1 kommentar:

Innapingpong sa...

Hahahahahahaha!!!!!!!! Underbart skriver du!!!!!! Funderar på vad för buske du ansat...!!!;)