fredag 25 mars 2011

Krämpor, en fredag ? Nä

Jag har haft träningsvärk i dagarna 3, det började i tisdags med att Ida visade lite bra övningar man kunde göra utan några redskap.
Du kan göra så här, och så här, och så här.
Så jag tänkte jag börjar väl direkt.
Jag behövde gå på toan innan jag skulle gå hem för dagen, så jag gick dit med djupa knäböj. Va kan det va? 25 meter. Jobbigt.
Du skall gå tillbaka med, sa Ida, och med rak rygg, sa Alma.
Jaja. Det gjorde jag.
Jag sa Hejdå till mina kollegor å gick ner för vår trapp med spagettiben, men det ville man ju inte erkänna, då.

Sen hem, och jag bad ungarna visa mig lite bra övningar med hantlar och grejer.
Lika bra att ta armarna med när man ändå är igång.
ojoj vad det plockades fram grejer, den ena efter det andra, kreativiteten visade inga gränser.
Här skall morsan plågas. Hehe
Men det var en hemsk P.T jag hade, han skrek att jag var en fet kossa, och jag måste kämpa mycket mycket mycket mer. FY vad dålig jag va, hade inte sett något liknande.
Han stod så nära mig så när han röt åt mig så kom det saliv i ansiktet på mig, hela tiden, och jag var så trög som inte fattade hans instruktioner.
Men jag såg minsann att han inte hade rakat sig under armarna. Så det så!

I onsdags kom jag knappt ur sängen, sakta, sakta gick det ner för trappen hållandes i räcket. Ajajaj ojojoj
I går var det ännu värre, då kunde jag knappt gå i trappen ens. Några extra turer blev det inte tal om, det gällde att planera sin gång, eller skjuta upp sina arbetsuppgifter som var på nedre plan.
Att sätta sig på toan har varit en tortyr, inte att komma upp så farligt, men att sätta sig.
Inte nog med detta.
Jag tog fram mina nya vårskor i går och hade dom på min lunchpromenad. Det går rätt bra att gå rakt fram, det är bara att det ser lite roligt ut,
som om man har en pinne nedstucken igenom hela kroppen.
Och då fick jag skoskav på bägge hälarna, skinnflådd.
Och inte nog med detta heller.
Jag skall ut och dansa i dag. HUR skall detta gå ?
Blir det att jag sitter i ett hörn å håller väskorna? Den som lever får se!
Nääe, nog med krämpor! Plattan i mattan! Skål ! Nu kör vi!

Inga kommentarer: