onsdag 9 mars 2011

Sjukstugan

Legat deckad i magsjuka, feber, frossa, huvudvärk, diarré.
Min bästa vän har varit 1.5 liters loka smultron.
Vi har legat i ett rum, och jag har lyssnat till bubblorna som slår mot glaset minut för minut.
Fick ett mail från syrran i måndags på jobbet om att hon kände sig illamående och måste nog åka hem.
Själv hade jag tagit två treo och endast ont i huvet. Efter middagen började jag me må illa.
Jag gav upp vid 14 tiden och åkte hem. Sen började eländet.
2 ggr hängde jag över toastolen i måndags, så det kanske inte var ngn riktig magsjuka, men ändå, det räckte för mig.
Jag hatar det, har inte spytt sen ungarna var små å hade magsjuka, säkert över tio år sen, så det kanske var dax att rensa ur systemet litegrann.

Låg och tänkte på att det måste vara det där marinerade blåbäret som ställde till det.
Men det var det nog inte. Philip, mamma, Sandra och Signe har också drabbats, och Signe åt inga ryska blåbär.
Ludvig har jag inte sett mycket av dessa dagar, han går omvägar med sin alson-spritflaska i näven och torkar av både det ena och det andra, och äter vitpepparkorn. Än så länge har han klarat sig, får hoppas att det blir så också. Peppar Peppar ta i trä.

Men nu är jag pigg och skall ta nya friska tag till jobbet i morgon.

Innan jag gick hem i måndags hann vi starta en vikt-nedgångs-klubb.
Vi känner att vi behövde gå ner lite grann på jobbet.
Totalt är vi sex st, jag vet inte ifall det har kommit till någon nu.
Start: Vecka 10. Mål vecka: 20
Jag skall gå ner från 65 till 60 kg. Det var min målvikt när jag var med i viktväktarna och det klarade jag, tror det var 2004.
Vi skall väga oss varje onsdag kl 09:20.
Kostnad är 50-75 kr för vågen som vi har köpt, resten går till en prissumma som vi ger till den eller de som lyckas gå ner sina kilon.

Något gram har väl denna åkomma bidragit till.
Men jag har redan syndat Fader.
Låg nämligen och hallucinerade om en stor kall cola med massor av is och en citronskiva.
Jag ringde in till Philip som låg i rummet bredvid (han hade inte insjuknat än, hans kom på natten, endast 1 gång, för hans del, intresseklubben ant.), jag kunde inte ropa, ty min röst bar mig inte.
Ansträngde nog mig en liten smula för att låta sjukare än vad jag va, och frågade i fall han kunde fixa detta till sin sjuka mamma.
-Ja, det kan jag göRA, sa han. Han använder rullande R när han pRatar.
Det låter fint.
Och så kom han in med det. Å det var den goaste på väldigt länge, det bästa var att jag fick behålla den, så jag tog två.

Man kanske skall vara lite sjuk ibland, för att uppskatta livet när man är frisk, och oftast skadar det ju inte att tappa ngt kilo.
Men dessa bägge vara ju dessvärre inte för evigt.

1 kommentar:

Annica sa...

Usch & fy för magsjuka! Då får man känna att man lever (eller snarare är närmare döden än livet)...
Här hade vi det för ett par veckor sen, givetvis blev jag sjukast...

Hejar på dig i vikttävlingen, du borde ju leda i nuläget iallafall...

Kram på dig!