onsdag 30 mars 2011

Kryssning och vikt

Den rätta blogglusten infinner sig inte för tillfället, så jag reserverar mig för eventuella glapp mellan inläggen.

Nu har i alla fall jag, mamma och en väninna till henne bestämt att vi skall åka på en kryssning till Åland.
Vi skall kolla vad Philip har för sig på båten. Jag vet inte i fall han skrek av glädje när jag frågade honom i fall vi var välkomna, men men.
Nu har vi alla fall bokat denna lilla minitripp med Birka Paradise. Vi betalar 560:-/pers. för en 3-bädds i hytt med havsutsikt (viktigt), buss, smörgåsbord med vin el. öl, och frukost.


Det va la inte så dyrt, tycker jag.
På måndag så åker vi kl 10,00 från Jönköping, vi kommer till Sthlm vid 15,30-tiden, då hinner vi checka in och gå en tur i Gamla Stan.
Kl 17,30 så måste vi gå ombord om vi skall men färjan.
Så jag få ju hålla lite koll på mamma så hon inte kommer bort, eller vi får nog hålla koll på varandra, för ingen av oss är utrustade med något som helst lokalsinne.
Klockan 18,30 så intar vi smörgåsbordet, sen får vi la ta något gott å dricka, och se om det finns några trevliga människor.
Om allt går som det skall, så är vi i land igen på tisdagen vid 16-tiden.
Det skall bli trevligt med lite omväxling i vardagen.

För Er som undrar hur det går med vår vikt-klubb på jobbet, kan jag säga att det går sådär.
Vi inne på den tredje veckan nu, och min statistik ser ut så här:
Vecka 11 = -0,1 kg
Vecka 12 = -0,5 kg
Vecka 13 = -0,1 kg
Det går neråt i alla fall…..
Men skall man hålla på att gå ner 1 hg skinka varje vecka så får man hålla på i 40 veckor om man skall gå ner 4 kg, har jag kommit på.
Det är väl ganska lång tid, för att var avhållsam från allt det goa, tycker jag.
Men jag kan trösta mig med att det går ganska trögt för de andra medlemmarna också.
I morgon skall vi smörja tarmarna med lite våfflor å grädde, kanske det som saknas?
Vi testar!

Inga kommentarer: