söndag 6 mars 2011

Lördagen i bilder

Först pulkaåkning i himlabacken, vi var ensamma i backen, tur var väl det, jag gjorde bara ett åk, sen skadade jag mig.
Backen var hal som tusan, och jag fick låna Onkas snabba pulkadyna.
- Den här skall du ha, sa min storasyster.
Det är den absolut bästa!

Det fanns bara ett gupp i backen och den lyckades jag träffa, givetvis.

Solglasögonen for åt ett håll, mössan åt ett annat, å jag två meter upp i luften, dynan åkte själv ner därefter.
Jag har ont i armen och ryggen, men det är ingen fara.

Dahn och Sigrid låg denna dag för ankare, bägge i influensa.

Därefter var det hockeydax på Movalla. SIS J20 mötte Motala hemma och vann med hela 8-3 under ledning av tränaren Sven-Erik "Svalle" Andersson.
Så nu är dom vidare i kval till div. 1.
Dom möter Limhamn och Olofström.
Första matchen är hemma nu på lördag mot Limhamn.






På kvällen var det samling hos kadaffi på sandstigen:
















Veronica hade gjort efterrätten, makalöst god.

Bortsett från Blåbären, som var kraftigt marinerade i rysk vodka och kanel.

Tog man ett blåbär riskerade man att gå onykter i två veckor.

Inga kommentarer: