tisdag 1 december 2009

Sommarpratare

Fick höra talas om Malin Sävstam som överlevde Tsunamin, men förlorade två av sina tre barn samt hennes make. Du kan höra hennes gripande berättelse, tryck på denna länk och ladda ner till skrivbordet. Hon debiterade som sommarpratare i juli.



Titel: föreläsare, överlevare
Ålder: 48 år
Född i Lund, bosatt i Stockholm

"Överlevde tsunamin men förlorade sin man, två av sina barn, sin bästa väninna och hennes barn. Skrev den uppmärksammade boken När livet stannar om sitt sorgearbete. Har föreläst på temat överlevnad och sorg och utsågs till Årets föreläsare 2008. Arbetade tidigare på SAS, startade eget konsultbolag och blev chef för en reklambyrå. Numera ägnar hon stor del av sin tid åt skrivandet.

– Ingen kärlek, ingen sorg. Ingen kärlek, inget liv. Mitt Sommarprogram kommer att handla om mina erfarenheter av den djupaste smärta men också om högtflygande kärlek. Jag kommer också att dela med mig av insikter som jag önskar att jag hade fått utan att behöva gå igenom livets nålsöga. Musiken blir ett axplock av de låtar som har tonsatt mina känslor."

Inga kommentarer: