måndag 30 november 2009

Stieg

Det var meningen att jag, Bonnie och Annelie skulle ha en filmkväll i lördags och kolla på ”Flickan som lekte med elden”, men det blev ju ändrade planer då jag fick tillbringa lördagskvällen på akuten med Ludde, men det var rätt trevligt det också.
Läkaren var rolig och allt gick bra, behövde bara vänta i 3 timmar.
Gips i tre veckor.
Ludvig kom på att han skall investera i en röntgenmaskin och ta emot patienter med ev. brutna ben i kroppen, han skall ta 100 :- /röntgenbild. Och fort skall det gå.
Frågan är bara vart man kan få tag på en sådan maskin ?

Biokvällen blev i går i stället, och filmen var KANON, kan verkligen rekommenderas.
Nu ser jag fram emot 3:an (Luftslottet som sprängdes) men sen är det ju slut på sagan. Synd att han inte kunde leva lite längre Stieg Larsson, så vi kunde få en fortsättning.

Bonnie har fått låna boken ”konsten att sluta röka” av mig. Hon säger att man skall INTE sluta röka förräns man har läst ut boken, och jag brukar fråga i fall hon inte har läst ut den snart, hon har ju haft den sedan i våras.
Nä, jag läser ett blad då och då, det är ingen brådska säger hon.
I går blev jag väldigt överrumplad när hon sa,
- på lördag är det en vecka sedan jag PROVADE på att slutade röka.
Imponerande tycker jag, hon har rökat sedan hon var 14.
Jag har i ärlighetens namn haft mina tvivel, om en rökfri Bonnie.
Kämpa på!!!

1 kommentar:

Bonnie sa...

ja jag kan inte lova att jag kan sluta men hoppas det annars blir det i varje fall ett längre uppehåll