onsdag 23 december 2009

Inför Julen

Bonnie Maurer var här på en juldrink tidigare i kväll.
Hon är min antistress guru,jag finner en väldig ro när jag är med henne, hon har så sunda åsikter om mycket, väldig sund förnuftighet gäller när hon talar.
Te x i kväll så visste hon att hennes mamma skulle få besök från vårt kära Grannland Danmark, (fast att hennes mamma hade försökt att hålla det hemligt)
Så Bonnie hade "arrangerat" en kvällsmåltid för hennes mamma och Martin. Med skinka och gröt och allt.
Då sa jag: har du kokat gröten själv då ?
- NÄÄÄÄÄHEEE, det finns färdigkokt i korvar på Hemköp.
Livet kan vara så enkelt i bland. Det behövs ju inte mer egentligen.... varför stressa upp sig med så mycket inför julen jämt ? Hennes gäster visste ju inte i fall hon hade stått 1 timme och kokat gröten, eller hon hade köpt den färdig.

*****

Dagen innan julafton brukade alltid pappa stoppa in en stor chokladbit i munnen, sedan la han sig ner på alla fyra, och gick igenom alla julklappar, där det stod hans namn på. Och skaka och hålla på, och försöka lista ut vad det va i.
Jag vet inte i fall han håller på så fortfarande?
Snart kommer ju den lilla Skånskan Signe Daisy hem, då har han fullt upp, och kolla så att hon inte öppnar alla paket som ligger under granen.

Det ligger lite klappar här hemma under granen nu, och ett paket sticker ut - med sin annorlunda inslagning.
Och det står :
Till Mamma!!!!

Undrar vad det kan vá ?

Jag tror jag skall skaka lite……

1 kommentar:

bonnie maurer sa...

tack för drinken den var god som vanligt kram