söndag 29 augusti 2010

Lördag med hagelskurar

Det var en bra cykelfest i går, lite trött i ögonen i dag känner jag.
På förrätt hamnade vi hos Eva och Jocke, där var även Louise och Bosse.
Vi fick toast skagen och en jättegod fördrink som liknade Tom Collins.
Sedan cyklade vi till middagen, den serverades på Femkampsvägen hos Lotta och Lasse,
där har jag inte varit sen ungarna var små, så det var kul. Dit kom även Ulrica Fondelius med make. Jättegod mat. En gryta med fläskfilé syltlök, små gurkor, paprika grädde stark korv, serverades med pressad potatis till.
Efterrätten hade ju vi, till oss kom ett spöke.
-Hej ! Här kommer jag, känner du igen mig ?
-Nä, vad svårt, vem kan det va???
Det var min syster som hade försökt klä ut sig, och jag trodde givetvis att dom skulle cykla vidare, men så var inte fallet. Dom skulle till oss!!
Sedan kom Maria och Peter Götesson också.
Jag bjöd på Chokladsufflé. Den blev lyckad (om jag får säga det själv) och fick 8,5 poäng av 10 av min syster.
Här kommer receptet:
Chokladsufflé


Utanför oss blev det folksamling för vi var 4 på Idrottsgatan som hade efterrätt, det var vi, Jonssons, Norgrens och Böna & Inna.
Efter det så var det dax att cykla ner till gemensamma platsen vid Skillingaryds arena, för vidare färd till Götaström och Golfklubben.
Vi klarade oss konstigt nog från regn under hela kvällen, skurarna kom turligt nog när vi satt inne.
Dansbena kom i bra form i går, det var ett liveband som spelade.
Inte visste jag att Böna var så bra på att dansa foxtrot.
-Klart jag kan dansa, jag är ju gammal hockeyspelare för fan, sa han och slog ut med händerna.
Jag trodde att hans mamma hade lärt honom, men han var självlärd sa han.
Och det har han ju rätt i. Hockey är ju som dans. Man skall följa varandra :-) och trycka till ibland.
När vi sen skulle cykla hem framåt småtimmarna så pratades det om efterfest som ebbade ut i sanden. Vi hade full sjå med att cykla hem visade det sig.
Vi hade nämligen 2 (eller 1 snarare) sadister i cykelgänget som bestod av 6 personer. Vi kan kalla dom Batman och LäderLisa. Batman cyklade först med sin svarta långa regnkappa som fladdrade i luften. LäderLisa råkade hamna i diket. Batman vände sig om och pekade finger och skrattade. Är inte Batman en hjälte ? Skulle inte han stanna och hjälpa till ?
Icke, han skrattade och cyklade på.
Men det skulle han inte ha gjort. LäderLisa kom i kapp och väjde ner honom i diket.
Ha! Där fick han.
Men hon nöjde sig inte bara med honom, hon ville ha ner oss andra också.
Så det var en liten skräckupplevelse att cykla hem.
Men det gick bra Finally!

Philip hade bestämt med en kompis att dom skulle åka på bio i Jönköping i går.
Dom åkte tåg in, men dom blev fast i Månsarp för det var översvämmning i Norrahammar . Där fick dom vänta i 1,5 timme, så dom missade bion. Det var en liten diss. Dom åkte vid 17 och kunde inte komma hem förrän vid 23-tiden. Så rolig kan en lördag också va.....

Inga kommentarer: