måndag 11 januari 2010

Tider

Det har tillbringats ganska mycket tid framför datorn i helgen.
Jag har inte riktigt fått in alla grejer efter ominstallationen, och en del grejer har jäklats mer en andra.
Men nu är nästan allt på sin plats, tror jag......

I går stod jag i kiosken på Movalla, minnet inställt på att infinna mig kl 14,00
Det borde jag ha koll på – som har lagt in alla tider på nätet,
och påmint alla andra.

Den första jag träffade på var Annelie som stod och kollade på matchen
- Är du sen? frågade hon.
Nä, sa jag, jag skall inte stå förrän kl 14, sa jag. Klockan var väl tio i.
-Varför undrar du?
-Fagrell var här för en halvtimme sedan, och sa att Essan inte har kommit än.
Fick lite panik, hade jag tagit fel på tiden?
Öppnade dörren mitt i rusningstid.
-Är jag sen? frågade jag.
Bonnie hade fått hoppa in, och snorde på munnen, och sa:
-JAA, du skulle ha varit här halv.
Inga-Lill var snäll och jobbade över lite också.
Tänk att man går runt och tro att man har full koll på läget.
Men nu ordnade ju det sig i alla fall, men man känner sig lite dum.
Tack för hjälpen Bonnie och Inga!

1 kommentar:

bonnie sa...

Det är helt ok