söndag 17 januari 2010

Minnet

Det händer rätt ofta att jag går in i ett rum för att hämta ngt, ofta glömmer jag bort vad. Eller går ner i källaren för att hämta upp ngt, när jag kommer ner så har jag glömt bort vad jag skulle hämta, då får jag gå upp igen, och börja om från början, då kommer jag på det igen, så går jag ner i källaren och memorerar hela tiden; toapapper, toappper, toapapper.
Och som nu för en stund sedan tex, kom jag på att jag pratade med ngn i fredags, han berättade att han hade förfrusigt näsan, och när han kom in så började han nysa, så sa han att det är ju ett tecken på att man börjar tina upp. Men jag kommer inte i håg i vilket sammanhang han sa det eller vem det var som sa det. Det retar mig, men jag kommer nog på det, eller så får jag fråga ngn på jobbet. Hur skall man bli om tio år ? Det går ju utför, det märker man ju......

Inga kommentarer: