måndag 25 januari 2010

Åkanten



I dag har jag och några av mina jobbarkompisar gästat restaurangskolan som Philip går på. Det serverades tre olika rätter: Dillkött med potatis, panerad snitzel, panerad rödspätta. Jag tog det förstnämnda, Benny och Göran tog snitzel, och Johan (min förre chef) tog snitzel a la GI, dvs bara snitzel med grönsaker indröpta med fett. Vet inte ifall man går ner något av det, men det kanske man gör.
Gott var det i alla fall, tyckte alla. Philip var servitör och skötte sig bra tycker jag. Vi behövde inte vänta så där jättelänge heller. Philips lärare tog emot betalningen, han tog 100:-, fast det bara kostade 75:-. Det blev ett litet minus. Man jag fick ju gå och kräva tillbaka, efter mycket gnäll från mina arbetskamrater.

Göran Hellberg, Benny Persson och Johan Carlgren

Dahn var också där med 4 av sina jobbarpolare, jag såg att dom minsann fick bröd och något grönt innan maten. Det fick inte vi !!! Var det bara för att dom hade slipsar på sig ? Men i gengäld fick dom vänta mycket längre på maten än oss, för vi hade förbeställt.
Vi kommer tillbaka Philip!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Måste dementera att Göran förfruset sin näsa, visserligen var den röd när vi kom fram och han nös en hel del men annars gick det bra . Vi hade värme i säterna så det gick ingen nöd på oss . Roligt att läsa vad du skriver, håll igen lite på semlorna du vet att snart skall du i bikinin. Här håller vintern i sig, än har vi inte haft något töväder och ingen sol, men vi är lovade sol. Åker till Vaggeryd nu till helgen skall gå till frissan och träffar mina nära och kära. I lördags var Ulf o Vivica inne till oss på lite nostalgiafton. Hoppas att vi snart kan träffas och försmaka en sommardrink! Många kramar från din faster May-lis

Ida sa...

Tjusigt sällskap, är allt lite avis ;) nästa gång vill jag följa med!!! Slå en pling :D kramar Ida

ida igen... sa...

Tycker dock att Göran ser lite butter ut ;)

Anonym sa...

Hej Essan,
Säg gärna till när ni ska ner till Åkanten nästa ggr. så kan Philips faster följa med och luncha....., vore trevligt :-)
Kram
//Gunilla