torsdag 29 september 2011

Zumba

I går var jag på Zumba för första gången, jag kan inte skryta att mina moves var sexiga.
Jag hade fullt upp med att se till så att jag inte slå knut på mina egna ben.

Vi var nog 80 fruntimmer som svettades litervis i denna lokal, som inte var berikad med någon som helst ventilation, man kunde inte ens öppna fönstren.

Det hade varit trevligt med lite manlig fägring på kursen, då hade t o m jag kunna ha lite roligt, om han hade stått framför mig.
I stället hade jag en riktigt duktig tjej framför som jag försökte följa, hon kunde alla steg, undrar hur länge hon har gått på detta?? Flera år??

Dom som stod bakom mig drog en nitlott.
Om dom försökte följa dansledaren, och sedan slog ett getöga på mig, blev dom nog en aning förvirrade, eller så kanske dom drog på smilbandet.
-Där är i alla fall en som är sämre än mig haha, tänkte dom nog. Hänger ju inte med ett skit.
Ett tag tänkte jag att jag bara skulle hoppa upp ocn ner och vifta lite på rumpan som avslutning efter varje hopp.
Men det hade nog sett lite väl konstigt ut.

Det var roligt, men lite svårt att hänga med som sagt.
Det blir summan summarum av denna aktivitet.
Få se i fall jag ger mig i väg på någon uppföljning nästa vecka.

Skall kanske påpekas att jag har missat dom två första gångerna.
Den första för att jag var London Town, den andra var av ren lathet.

För övrigt har jag haft jädra ont i huvet i dag, känner att jag börjar bli förkyld.
Jaja, jag har i alla fall ingen träningsvärk.
Men det hade ju inte skadat med lite värk annars, så man kände att man hade gjort någon nytta.
(OBS! Kvinnan på bilden är inte jag, även om det skulle vara skönt att släppa loss i BH.)

Inga kommentarer: