torsdag 25 augusti 2011

Värnamodagarna

Dagens lunch-motions-runda blev genom stan, som alltid.
Men den blev inte så nyttig.
Idag var det mycket mer folk än vad det brukar, för det är ju Värnamodagarna med massor av olika mat – och godis stånd och grejer.
Jag drogs som en magnet till ett godisstånd som sålde remmar, ganska svag för dessa.
Den rosa/blåa sura hallon remmen har jag aldrig provat innan, och den blev en redig hit, för mig.

En Tia av en Tia.
Jag åt upp den i ett nafs, Benny och Ida fick smaka på en liten liten bit, sen klämde jag i mig hela själv. Det var väl duktigt?
I morgon köper jag två till.
Den smakade som de runda tefaten man köpte när man var liten, som kändes som papper, och när man bet i den som var det ett vitt pulver.

Jag var som galen i dessa. Jag tror dom finns fortfarande, men jag kom ihåg att jag köpte dom i kiosken i Olofsbo när jag var liten.

I morgon kväll skall vi ut med jobbet på Värnamodagarna ´s Musikquiz.
Vem vet, vi kanske ses ?

1 kommentar:

bonnie sa...

Ha så kul Essan kram