fredag 12 augusti 2011

Nya projekt

Denna helgen skall tillbringas hemma på Idrottsgatan, och ej i stugan eftersom den är uthyrd.
I måndags satte jag klorna i Ludvigs ”walk-in-closet”.
Den var inte rolig. Nu skall den blir roligare.
Allt slängdes ut.
Sorteras, och slängs, en del sparas.
Så här såg det ut när allt var utröjt.

Tak och lister håller på att målas.
I morgon skall jag tapetsera med strukturtapet, och sedan måla på, därefter blir det golvmålning.
Man måste passa på när man har lust. Det är ingen idé att vänta, då kanske man får vänta hur länge som helst.
Och det är inte jag.

Häromdagen var jag och Ludde i Bankeryd och hämtade en Expedit hylla för 300 Kr som är inköpt på Blocket.
Har aldrig varit i Bankeryd. Jättefin by och vägen dit åkte man jäms med Vätten, kanon utsikt.
Man är ute på sina Blocket rundor. TUR att man har GPS.
Men jag var inte säker för det.
-Sväng här, ja men du skall ju svänga HÄR, ser du väl. SVÄNG FÖR Hel….
Och så körde han förbi. Flera gånger lät det så. Men det värsta var att han körde rätt.
-Mamma, jag börjar allvarligt bli orolig för Dig. Du kan inte ens följa en GPS längre. Och jag, du litar inte på mig. Tror du att jag är helt efterbliven eller? Jag ser väl för sjutton vad jag skall svänga.
Du är, ja du är, jag vet inte vad, du har ADHD.

Det kommer bli bra det här. Riktigt bra.

Inga kommentarer: